Assistent/advokatsekreterare sökes
Insulander – Lindh är en familjerättslig advokatbyrå med engagerade advokater och biträdande jurister inom humanjuridiken.
Arbetsuppgifter:
Arbetet som assistent/sekreterare på Advokatbyrån går ut på att assistera advokaterna och juristerna i deras dagliga arbete. Du kommer att svara i telefon, ta emot klienter, boka in klientbesök, upprätta brev och inlagor till domstolar, hantera posten, upprätta fakturor, sköta in och utgående betalningar och vidare sedvanliga kontorsgöromål. Du kommer att ha direktkontakt med såväl klienter som myndigheter och boka in möten och förhandlingar.
Tjänsten avser heltid måndag- fredag kl. 9 – 17.
Kvalifikationer:
- Du talar svenska och engelska
- Du kan arbeta i Windows med Word och Excel
Det är meriterande om:
- Du har tidigare erfarenhet av arbete som assistent/sekreterare på advokatbyrå eller domstol
- Du har arbetat med familjerätt
- Du talar tyska och/eller franska
- Du har arbetat med klienthanteringsprogram
Ansökan:
Skicka in Din ansökan till info@insulander-advokat.se senast den 15 november 2017.
Vid frågor:
Kontakta byrån på 08 – 667 61 67.